Friday, September 21, 2018

A Special Post For The Special Person Ever

Sebenarnya dah lama nak post pasal ni tapi sebabkan aku tak berapa nak yakin jadi sampai sekarang tertangguh. Mungkin jugak sebab pengalaman aku sebelum ni yang buatkan aku jadi susah nak percaya kat orang. Jangan salah faham pulak tau. Aku kawan je dengan semua orang tapi aku sangat susah nak anggap seseorang tu sebagai sahabat. Tak tahu kenapa. Kadang-kadang, aku perasan jugak diri aku ni macam trauma dan fobia tau dengan setiap perkenalan. 

Okay, tu antara sebab kenapa aku sangat susah nak rapat dengan orang. Dalam tak sedar, aku selalu letak jurang yang teramat besar antara aku dengan orang lain. Haha, bukan nak drama ke apa tau. Tapi, aku selalu rasa rendah diri dan terfikir ada ke kawan yang boleh terima aku sepenuhnya dengan ikhlas tanpa judge atau tikam belakang aku. Sampailah satu saat bila Allah pertemukan aku dengan seorang insan yang bagi aku sangat sangat sangat istimewa dalam hidup aku :)

Dah kenal dia ni masa tahun 2013 tapi sekelas masa 2015. Masa tu baru nak kenal dan tak berapa rapat lagi. Ditakdirkan jodoh tu panjang, kitorang still jadi classmate masa tahun 2016. Haa, masa nilah kitorang start rapat. Yang tak boleh blah, kitorang kerap sangat gaduh waktu tu. Biasalah kan, bergaduh ni lah sebenarnya proses untuk kita jadi lebih rapat dengan seseorang kan. Lepas tu, tak tahu lah nak sedih ke nak gelak tapi masa akhir tahun 2017 kitorang macam sedih jugak lah bila fikir lepas ni masing-masing dah jauh dan jarang dapat peluang untuk jumpa. Ditakdirkan sekali lagi jodoh kitorang masih panjang, sekarang ni masing-masing study kat U yang sama siap dapat jadi roommate lagi. Haha, rugi je sedih-sedih masa akhir tahun lepas tahu tak.

Izzah, terima kasih sebab selalu layan kerenah saya. Terima kasih sebab sentiasa ada dengan saya terutama masa saya dalam kesusahan. Terima kasih sebab selalu dengar masalah, celoteh dan mengarut saya. Jujur cakap, saya tak pernah terbayang pun untuk dapat kawan yang sebaik awak. Kalau saya kena pilih dengan siapa saya nak bersahabat, tanpa fikir panjang saya tetap akan pilih awak untuk jadi sahabat saya dunia dan akhirat. Dan seandainya saya tahu hasil daripada apa yang saya lalui selama ni adalah awak confirm saya takkan pernah mengeluh dan akan lalui ujian tu dengan penuh rela hati.

Haha, aduhhhh tiba-tiba je rasa macam mata masuk habuk niiii. Bila fikir-fikir balik, mungkin sebab aku susah nak rapat dengan orang kot jadi aku lebih menghargai setiap insan yang wujud dalam hidup aku. Last but not least, terima kasih sebab hadir dalam hidup saya Izzah *minilove

Thanks for reading !

1 comment: